(Praha, 6. 1. 2022) Cestovatelský portál Kudy z nudy, jehož provozovatelem je státní agentura CzechTourism, se od 1. 1. 2022 stal platformou pro stahování lázeňských voucherů 2022 iniciovaných Svazem léčebných lázní ČR a Sdružením lázeňských míst. Do projektu podpory českých lázní, jenž je ukázkovým příkladem partnerství veřejného a soukromého sektoru, je aktuálně zapojeno téměř šest desítek poskytovatelů lázeňské léčebně rehabilitační péče. Na první kvartál 2022 společně aktuálně nabízí téměř 30 tisíc dvoutisícových voucherů v celkové hodnotě přes 55 miliónů korun.
Podmínkou pro uplatnění voucherů 2022 je délka pobytu minimálně šest po sobě jdoucích nocí a využití minimálně pěti procedur. Voucher mohou využít osoby starší 18 let, kteří jsou občany Evropské unie (EU) nebo Evropského hospodářského prostoru (EEA), přičemž voucher klienti uplatňují při rezervaci přímo v konkrétních lázeňských zařízeních. Vzhledem k tomu, že se jedná o soukromou iniciativu samotných poskytovatelů lázeňské péče, nehrozí, že by mohlo dojít k situaci, kdy by lázeňské domy nemohly vouchery přijímat z důvodu limitu de minimis. Více na www.kudyznudy.cz/vouchery.
„Společný projekt Svazu léčebných lázní ČR, Sdružení lázeňských míst ČR a agentury CzechTourism dobře navazuje na státní podporu lázeňství v předchozích dvou letech. Je příkladem konstruktivního spojení podnikatelského sektoru s agenturou na podporu cestovního ruchu. Věřím, že mnozí klienti už vnímají lázně jako destinaci pro svou dovolenou a nyní k nim díky novým voucherům pro rok 2022 přibudou další,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Cestovatelský portál Kudy z nudy se jako platforma pro stahovaní státních voucherů v hodnotě 4000 korun v minulých dvou letech osvědčil. V loňském roce dokonce zaznamenal historicky rekordní návštěvnost 21,6 mil. návštěv. Od 1. 7. 2020 do 31. 12. 2021 bylo na portálu Kudy z nudy staženo celkem 364 tisíc státních lázeňských voucherů v hodnotě 4000Kč. Za osmnáct měsíců fungování programu COVID-Lázně bylo celkem uplatněno a proplaceno (bez lednových žádostí) 109 550 voucherů v hodnotě 438 milionů korun.
„Společně se spuštěním platformy ke stahování voucherů na našem portálu Kudyznudy.cz podpoříme projekt lázeňských voucherů také prostřednictvím sponzorských vzkazů vysílaných před druhou řadou úspěšného cestopisu České televize ΄S karavanem po Česku 2΄. Kromě toho plánujeme další marketingové aktivity na podporu lázní. V tuzemsku jde například o spolupráci na tvorbě televizního seriálu představujícího české lázně širokému domácímu publiku, v zahraniční je pak plánována řada B2B aktivit, ale i cílených kampaní a veletrhů. Mezi hlavní zdrojové trhy, na které bude agentura cílit, patří Německo, Polsko, Izrael, region Blízkého východu a samozřejmě dle situace Ruská federace a země SNS. Celková výše investic záleží na finálním rozpočtu, kterým bude agentura disponovat,“ uvedl Jan Herget, ředitel státní agentury CzechTourism.
„Pokračování projektu lázeňských voucherů v této nové modifikované verzi, má za cíl pomoci poskytovatelům lázeňské léčebně rehabilitační péče přilákat klienty do lázní, které se už třetím rokem potýkají s restrikcemi a dopady pandemie COVID. Současně nabízí možnost novým či opakovaným klientům lázní vyzkoušet v této složité pandemické době uzdravující sílu českých léčebných lázní za výhodnějších podmínek, než je to normálně běžné,“ řekl Martin Plachý, viceprezident Svazu léčebných lázní ČR.
Přímá finanční podpora na cestování motivuje dle průzkumu CzechTourism 60 % Čechů, kteří nejsou rozhodnuti, zda na dovolenou vůbec vyrazí. Přičemž částka kolem 2 tisíc korun motivuje už téměř třetinu z nich. Současně v top aktivitách, které jsou pro Čechy na dovolené v tuzemsku lákavé, figurují lázně, wellness a relaxační pobyty hned na druhém místě. Na prvním je pobyt v přírodě, turistika a návštěva památek, která může být ideálním doplněním lázeňského pobytu. Voucher ve výši 2 tisíc korun na osobu může být současně velmi lákavým bonusem i pro ty, kteří se již rozhodli strávit dovolenou v lázních, protože jim například umožní prodloužit délku pobytu nebo utratit více peněz v destinaci.